søndag den 15. januar 2012

Fremtidige blogindlæg!

Søndag den 15/1 2012:

Det var faktisk min mening, at beskrive og rapportere fra samtlige vores fugleture her på bloggen, men det vil jeg undlade at gøre fremover af flere grunde;
dels er det meget tidskrævende, at skulle skrive blogindlæg om aftenen efter en ofte meget lang tur...
Der er nok at gøre, med fx. at indtaste i DOFbasen mm., uploade foto's osv osv – og dels er det nok meget begrænset hvor mange der egentlig læser disse indlæg!?
Af disse grunde har jeg valgt, fremover at prioritere anderledes end hidtil.
Det er muligt, at der fremover kommer beskrivelser af nogle af de lidt længere ture, det vil jeg ikke helt afvise, men at følge op på hver eneste tur vi er på bliver nok for anstrengt.
Vores observationer og foto's mv. kan jo også alligevel ses andre steder på nettet, herunder i DOFbasen og i Frank Desting's Picasa Webalbum.

3 kommentarer:

  1. Det lyder trist Frank! At skrive blog indlæg skal være sjovt og af ren lyst. Selv på min weblog kan jeg se at en masse følger mig, dog kun nogle få der skriver kommentarer, desværre. Det tager tid at få en masse læser, ofte 6-12 måneder alt efter hvor hurtigt google finder dig og hvilken oplysninger din blog indeholder. Jeg ved en masse følger mig, dels fordi min besøgstæller sladder, men også fordi folk personligt har fortalt mig at de ofte er forbi min hjemmeside.

    Flere lokale birder i Vesthimmerland læser min blog, fordi de har fortalt mig det, men desværre helt uden kommentarer og denne uvidenhed kan være dræbende; læser de den eller ej, sidder der nogle og griner over min blog!?

    I sommeren 2011 var jeg med skibbet MS Kysten og under turen kom jeg i snak med skipper, som syntes han havde set mig før! Han genkendte mig fra birder.dk og derved viste at jeg kiggede fugle. Skipper og mig fik en lang snak om fugle på fjorden inden landgang på Livø.

    Om der sidder nogle og griner over min blog? Jeg er ski total ligeglad, for der er ingen der tvinger nogle til at læse den. Men hvis de kommer forbi ofte må der jo være noget der er værd at læse.

    Selv bruger jeg min blog som en slags dagbog, hvor jeg skriver om de gode turer i felten og de gode oplevelser jeg havde den dag. Indlæg der nogle gange tager, som du selv skriver, lang tid at skrive. "Året der gik, farvel 2010!" jeg skrev for et år siden tog mig sammenlagt 16 timer at skrive over to måneders periode. Det sidste indlæg (ugler i mosen) fra i går tog 2-3 timer at stykke sammen. Det tager tid at skrive gode indlæg, nogle bliver kommenteret, andre ikke.

    Det tager tid, klart og som du selv skriver i dette indlæg så har du skrevet om hvert tur du har været på. Selv er jeg ofte i felten uden at der kommer et ord på birder.dk, kun indtastninger på DOFbasen. For hvis jeg selv skulle skrive hver gang jeg havde været i felten ville jeg blive træt, dels sker der jo ikke noget spænende hver gang.

    Men ellers er de tidligere indlæg ganske gode, dejligt fotos, men skriv når lysten melder sig og der er en god historie. Overraske gerne dine læser med en god historie.

    Og, så jeg jeg gerne undskylde for at skrive en kommentarer der er længere end dit indlæg! ;-)

    SvarSlet
  2. Tak for jeres kommentarer, Jan og Brian!
    I kommer næppe til, at "slippe" helt for mig, men at beskrive samtlige mine fugleture på bloggen - som egentlig var min intension - dropper jeg!
    Som jeg også skriver kan obs. og foto's fra disse jo bl.a. ses via DOFbasen og Picasa Webalbum mm.
    Men som du skriver, Brian, vil jeg skrive når lysten og en god historie melder sig...

    Hilsen
    Frank

    SvarSlet