onsdag den 15. februar 2012

Rørdrum i Smørmosen!

Onsdag den 15/2 2012:

I dag var jeg på en lille formiddags solo-tur i Smør- og Fedtmosen, primært for at kigge lidt fugle og fotografere det nye fugletårn i Smørmosen.

                                        Fugletårn, Smørmosen, 15-02-2012

Mosen var is- og snedækket, men da jeg kom til Tibberup Å's udløb i Smørmosen var der en meget lille våge, hvor der stod en Fiskehejre - jeg gik et par skridt mere – og nu stod der pludselig også en Rørdrum!!!
Forsigtigt gik jeg lidt tættere på og fotograferede den med mit lille Fuji-kamera, men så løb den ind og forsvandt bag åen.
Jeg gik nu op i fugletårnet og efter lidt tålmodig venten kom Rørdrummen atter frem i sollyset og spankulerede frit rundt og fouragerede i lang tid, det var en meget fin obs.!

                                          Rørdrum, Smørmosen, 15-02-2012

                                         Rørdrum, Smørmosen, 15-02-2012

Jeg meldte den bl.a. ud på DOFcall S, for at andre skulle have muligheden for at komme og se den.
Der er nok en god chance for at se den de kommende dage på stedet, god tur!
Nb. Der foreligger fra tidligere år iflg. DOFbasen blot omkring 10-12 observationer af Rørdrum fra Smør- og Fedtmosen, så den er så absolut en ganske sjælden gæst!
Ps. For cirka en uges tid siden var den iflg. privat mail fra Erik set ved Tibberup Å nær Lilleholm i Smør- og Fedtmosen.
PPs. Dagens obs. er indtastet i DOFbasen og flere foto's kan ses via mine Fuglefoto's 2012 i mit Picasa Webalbum.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar